Стрийська Єпархія УГКЦ

Офіційний медіаресурс

Владика Тарас: «У Богоявленні людям відкривається небо»

19 січня 2020 року, в день свята Богоявлення Господнього, Преосвященний владика Тарас, Єпарх Стрийський очолив Архиєрейську Божественну Літургію в катедральному храмі Успіння Пресвятої Богородиці.

У своїх роздумах над богословським змістом свята Богоявлення, єпископ зазначив, що воно є об’явленням світові Богочоловіка Ісуса як Спасителя людства та початком здійснення його відкупительної місії, адже поряд з кількома подіями в Євангелії, про які сказано, що «Ісус відкрив славу свою, і учні його повірили в нього», подія хрещення є першою і винятковою: «На це вказує суть того, чому Христос охрестився від Івана. У Івановому хрещенні покаяння йорданські води символізували очищення людей від бруду усіх їхніх переступів та гріхів. Христос не потребував очищення, але входить у воду, просякнуту людськими гріхами, як той, хто є Жертвою спокути та оправдання людства за його провини. Прийнявши обряд хрещення, Христос вказав на Івана як свого Предтечу у служінні: Іван дійсно посланий від Бога, а його хрещення було закликом людини до покаяння, як єдиного способу прийняти остаточне Боже прощення».

«Ще один промінь Богоявлення, – за словами владики Тараса, – виходить з розмови Христа та Івана Хрестителя. Ісус приходить христитися з любові до Отця, щоб виконати його послання. Йому «належить здійснити всяку правду», а не шукати самореалізації. Христос послушний волі Отця, і його очі звернені «до неба». І небо символічно «відкривається» після хрещення, щоб вказати, що Отець також «дивився на Сина», нахиляється та тримає його у свої обіймах: він не залишить його самотнім упродовж всього його служіння».

«Христос виявляє свою послушність Отцю, добровільно приймаючи «приниження». Це пониження є серцем Божого спасительного задуму… На цю послушність Христа, Отець відповідає любов’ю. Голос з неба підтверджує: Ісус не є звичайним посланцем, але Отчим «улюбленим Сином», помазаником Божим, та діє авторитетом Отця. Христос буде проповідувати та творити чудеса не «сам від себе», але в ім’я Отця, силою його Святого Духа. Бо Син був «обраний» Отцем і ним посланий», – сказав єпископ.

«Урочисте свідчення Отця дане не лише Христу, але й світу. Тому Богоявлення Христа є теж першим Богоявленням Отця і Духа. Триєдиний Господь відслоняє завісу свого таїнства всьому створінню. Отець говорить, об’являючи себе у відношенні до Христа, Дух сходить під виглядом голуба. На Йордані всі Особи Пресвятої Тройці заявляють людству про початок завершення його відкуплення та спасіння. У Богоявленні людям відкривається небо… Сам Бог схиляється до кожного грішника, щоб «притягнути до себе» та прийняти у «відкрите» небо, проголошуючи: люди, ваші гріхи прощені», – наголосив проповідник.

«Тому, сьогодні смиренно складаємо перед Божим престолом наше визнання віри та благання: Невимовно велика до нас твоя доброта, Господи Боже наш. Тож ніколи не залишай нас, грішних, але через Духа Святого утверди і укріпи нас супроти всякої злої сили, щоб ми поклоняючись Тобі, Безначальному Отцю, стали причасниками життя Христа, твого Єдинородного Сина та успадкували твоє Небесне Царство на віки віків», – сказав владика Тарас завершуючи проповідь.

Після Літургії, святкова процесія з на чолі з єпископами, до якої долучилися священики інших парафій міста з численними мирянами, за традицією вирушила від катедрального храму на берег річки Стрий, де владика Тарас, звершив чин великого Йорданського водосвяття, освятивши води річки.