Стрийська Єпархія УГКЦ

Офіційний медіаресурс

Владика Тарас освятив новозбудований храм у с. Пукеничі на Стрийщині

1 серпня 2021 року, Преосвященний владика Тарас, єпарх Стрийський звершив Чин освячення новозбудованого храму святого пророка Іллі в с. Пукеничі Стрийського району. Освячення храму стало визначною подією, тому в храмі зібралася велика кількість парафіян та гостей. На подвір’ї новозведеної святині єпископа вітали парох храму о. Володимир Ковалевський, сотрудник о. Олег Баранич разом із парафіяльною спільнотою та запрошеними священнослужителями.

Святкове богослужіння розпочалося з освячення храму і престолу. Перед освяченням, владика Тарас, разом зі священниками, обмив престіл водою з милом, червоним вином та рожевою водою і намастив його миром. Далі відбулося освячення самої будівлі церкви зсередини і зовні. Після цього владика Тарас заклав всередину престолу мощі блаженного священномученика Йосафата Коциловського, єпископа Перемишльського.

Відтак, розпочалася Архиєрейська Божественна Літургія. Звертаючись до присутніх з проповіддю, владика Тарас сказав: «Не кожному поколінню вдається прожити таку мить, яку проживаємо ми зараз – освячення нового храму. Подібні споруди мають позначити своєю присутністю століття і десятки поколінь мають тут знаходити для своїх душ і тіл, своїх сердець і розуму джерело живої води – поживи, яка дає тлінному людському життю мир і вічність. Тому, цей новий храм теж постав і є освячений як місце мешкання живого Бога».

«Щоб збагнути глибину значимості цієї події, маємо згадати, що першим місцем перебування був рай. Біблійне оповідання про рай не має на меті нам вказати його географічні координати, але в алегоричній формі окреслити його богословське значення. Рай – це не місце у створінні, але неповторний спосіб вираження стосунку, взаємовідносин між Богом Творцем і Його творінням – людиною. В цьому стосунку нема паритету, але є взаємність у вірності між тим, хто життя дає і закон його збереження і тим, хто життя приймає і зобов’язаний до послуху цьому закону. Порушення цього закону руйнує Бого-людську взаємність та позбавляє людину доступу до дерева життя, а це рівнозначне смерті. Гріх непослуху став причиною вигнання людини з раю. Закон, що забороняв споживати плоди з дерева пізнання добра і зла вказував на відповідальність за вживання людиною свободи, яка несла в собі ризик вибору між послушністю Богові та бунтом проти Нього», – продовжив єпископ.

«Христос своєю Хресною Жертвою скасував породжену гріхом смерть та повернув людині право на рай. Він воскресив зруйновані гріхом стосунки любові між Богом та людиною і в усій красі відобразив у ній образ і подобу Божу, до якої вона була створена на початку. Божий образ, вписаний Творцем до її природи це свобода, яка є досконалою, коли здатна зректися себе самої ради послушності Богові, щоб вкінці преобразити людину до Богоподібності в любові, бо любити означає жити для іншого. В любові є скрите таїнство Триєдиного Бога, трьох божественних осіб. Буттям, яке є у Христі, Творець вступив до нас у історії спасіння. Тому, місцем, яке Господь визначив для примирення та обнови цього Бого-людського діалогу взаємності заснована Христом його свята Церква, його Містичне Тіло, в якому має поєднатися з Богом усе людство. До Церкви людина, зранена наслідком гріха непослуху за споживання плоду з дерева пізнання добра і зла, вступає зі свідомістю провини, гніту відповідальності за свій гріх та передусім зі свідомістю буттєвої потреби Бога, котрий спасає»…

«Сьогодні ми освятили цей новий храм, який є мистецьким твором не тільки в архітектурному розумінні. Його будували талант та жертвенна праця і щедрість тих, кого Дух Господній покликав тут започаткувати дорогу до того раю, який Господь відновлює в наших серцях. Каже апостол Павло “Ви є храмом Бога живого і Дух Божий мешкає у вас”. Якщо шукаємо місця на землі, де був древній рай, то сьогодні він для нас починається тут, у цьому храмі. Усвідомлюючи сутність добра та зла, приносимо сюди свої тягарі які намагаються ув’язнити наше життя оковами самодостатності, безбожності та егоїзму, приносимо біль та страждання вигнаної з раю людини у протягнутих руках покаяння, благанням прощення і милосердя, а Господь, який є Богом любові та милосердя приходить до нас, щоб бути більшим даром, як древнє райське дерево життя, бо стає нашим оправданням. Він у силі свого Святого Духа перемінює нас своїм словом та живить нас вічним життям у Таїнстві свого Тіла і Крові. Той, хто сказав “де двоє або троє зберуться в моє ім’я, там і посеред них”, є сьогодні тут між нами, щоб своїм люблячим поглядом огорнути кожного, хто причинився до будівництва цього зведеного на Його прославу храму а Дух Святий – найзнаменитіший архітектор справжньої краси, бажає мати його найславнішою окрасою його храму кожного з нас. Нехай цей храм стане місцем вашої зустрічі з живим Христом, зустрічі, яка відновляє в кожній людській душі радість єдності з Богом, адже рай є тільки там, де людина перебуває з Богом у мирі. Щобільше, цей рай кожен з нас має віднайти і носити в своєму серці», – наголосив проповідник.

«Тому, сьогодні бажаю всім вам – будьте для цього храму серцем, у якому розквітатиме красою Божого миру та любові новий рай, рай якого людство шукає, але ніколи не знайде ніде, як тільки в безумовній єдності з своїм Творцем, який тут очікує кожного з нас. Наслідуйте Пречисту Діву Марію, звеличену Церквою як рай небесний на землі, щоб нести звістку про Бога, який у Христі своєю милосердною любов’ю повернув людству втрачене синівство та відкрив замкнені перед нами ворота Небесного Царства. Будьте гідними свідками Бога, котрий є з вами і котрий є для нас і надіючись на якого ніхто ніколи не постидається», – сказав єпископ завершуючи проповідь.

Після Літургії владика Тарас подякував пароху о. Володимиру Ковалевському за його довголітню і невтомну працю та вручив подячні грамоти жертводавцям і усім хто в особливий спосіб долучився до зведення цієї церкви.

Пресслужба Стрийської єпархії
світлини: Олег Ковердан