Стрийська Єпархія УГКЦ

Офіційний медіаресурс

Владика Тарас освятив храм святого священномученика Йосафата у Новому Роздолі

28 листопада 2021 року, Преосвященний владика Тарас, єпарх Стрийський звершив Чин освячення храму святого священномученика Йосафата в м. Новий Розділ. Освячення храму стало визначною подією, тому в храмі зібралася велика кількість парафіян та гостей. На подвір’ї святині єпископа вітали парох о. Роман Штігер, разом із парафіяльною спільнотою та запрошеними священнослужителями.

У проповіді, єпископ роздумував над євангельським читанням неділі про зцілення гадаринського біснуватого: «Сьогоднішнє євангельське читання криє в собі дуже актуальну для нас тему, бо біснуватість завжди має у собі якусь передумову, щоб людина була під владою злого духа. Причина криється в невгамовному бажанні людини за всяку ціну робити те, що вона хоче. Людина думає, що коли вона нікому не підлягає, може робити що хоче, тоді буде досконало свобідна і коли вважає, що є досконало свобідна і заспокоєна в усіх бажаннях, вона виявляє, що є рабом».

«Христос приходить в гадаринську країну, де є біснуватий чоловік, оздоровляє його, а бісів виганяє. Гадаринці були поганами і вважали, що той, хто може виганяти біса, може також його і закликати. Тому, прибігли всі, ведені чуткою, що втратили стадо свиней, котре було їхнім багатством, валютою. Приходять і бачать того, хто вигнав біса, оздоровив чоловіка, але це для них не є переконливим. Тим, що вчинив, Ісус зруйнував їхню модель життя. Не тільки тим, що позбавив їх свиней, а тому, що пропозиція Христа, яка вже була очевидна – Він змінює світ, бо владарює над злими духами, не буде вписуватися у їхній стиль життя. І тому вони просили його відійти. Не могли дати собі раду зі злим духом, а того, хто вигнав злого духа з їхнього односельця, вони прогнали. Тут постає питання: хто є більше біснуватими, чоловік, якого оздоровив Ісус, чи люди, котрі з огляду на матеріальну втрату вигнали того, хто їх звільнив від влади зла? Виглядає так, що злі духи, які увійшли в свиней, опанували ціле населення, яке сказало Христові “Іди геть!”»,  – зазначив владка Тарас.

За словами єпископа, ключовим у цьому євангельському оповіданні є те, що Бог нічого насильно над людиною не чинить, Він шанує її свободу. Щоб це зрозуміти потрібно поглянути на постать Люцифера, який отримавши свободу, не зміг змиритися з тим, що Божий Син мав втілитися у людську природу. Гордість звалила його, він хотів стати як Бог, щоб панувати над чимось, а відтак його ціллю стала людина, яка мала свободу. Саме свобода, на думку владики Тараса, є тими дверима, через які людина може впустити у цей світ або Бога або злого.

«Сьогодні біснуватість є, але люди або її заперечують або баналізують. І говорячи про фізичну біснуватість ми дуже часто забуваємо про духовну – про ту владу, яку має злий дух над людськими суспільствами. Не тому, що він такий сильний, а тому, що люди дають йому на це право безбожністю, окультизмом, розпустою, алкоголізмом, наркоманією. Суспільство страждає через порушену здатність нав’язувати стосунки, а тому перестає бути здатним любити. А головним рушієм розвитку суспільства стає ненависть і страх, тому що любити, означає жити для іншого, дарувати себе Богові і приймати Його дар. В людських критеріях це означає бути залежним і таке фальшиве розуміння свободи, як права робити що хочу, є дорогою, в якій злий дух здобуває щораз більше над людським розумом, серцями і душами», – вів далі проповідник.

«Сьогоднішнє Євангеліє говорить не настільки про історичну подію, воно говорить про нашу дійсність, про те, наскільки кожен з нас як християнин має бути свідомим особистої відповідальності, відкрити для себе надзвичайно важливу роль, котру Бог нам призначив упродовж цілого життя. Пречиста Діва Марія стала тими першими дверима, якими Бог увійшов у цей світ, але він далі входить у світ через життя кожного з нас. Він хоче, щоб ми теж були для Нього дверима, якими Він вступає в світ. І цими дверима є наша свобода. Але свобода може бути і тими дверима, для того, щоб у цей світ входило зло, тому що зло, котре чиниться в цьому світі. Тому, хай цей храм стане для всіх вас, для кожного, хто в нього вступить, купіллю духовного відродження, школою правдивої свободи, місцем зустрічі з Богом, котрий є для нас. Щоб ми відкривали щораз більше себе, як образ і подобу доброго, милосердного, покірного Бога, котрий є для нас. Щоб ми навчилися своє життя перетворювати світлом, натхненням і благодаттю пізнаного нами Бога, нашого Бога. Щоб так як Він став подібним до нас у Христі, ми ставали подібними до Нього і щоб через наше життя, у цьому світі злий мав щораз меншу владу», – сказав єпископ завершуючи проповідь.

Після Літургії владика Тарас подякував пароху о. Роману Штігеру за його працю та вручив подячні грамоти жертводавцям і усім хто в особливий спосіб долучився до зведення храму.

Пресслужба Стрийської єпархії
Світлини: Станіслав Тимчишин