“Господь народжується як Дитятко у людському подружжі, стверджуючи його гідність та виняткову місію у суспільстві”, – владика Тарас у с. Пісочна
- 08 Січня 2020
- Новини єпархії
8 січня 2020 року, в день свята Собор Пресвятої Богородиці і святого Йосифа Обручника, Преосвященний владика Тарас, Єпарх Стрийський відвідав з пастирським візитом парафію Успіння Пресвятої Богородиці у с. Пісочна Миколаївського району, де очолив Архиєрейську Божественну Літургію. Єпископа зустрічала численно зібрана парафіяльна спільнота на чолі з парохом о. Володимиром Жданом.
Звертаючись до вірних з проповіддю, єпископ, на прикладі життя Пресвятої Родини, розважав над цінністю християнського подружжя: “Не могло бути інакше: Господь Ісус, щоб вірогідно статися однаковим з людьми, народжується як Дитятко у людському подружжі, стверджуючи так його гідність та виняткову місію у людському суспільстві. Вибираючи для втілення маленьку спільноту законно заручених Діви Марії та праведного Йосифа, Господь привідкриває таємниці природи свого буття, яке є взором сутності і тотожності подружжя людей”.
“Передусім, – за словами владики Тараса, – подружжя є Таїнством Божого образу та подоби. Втілюючись у людське суспільство Бог обрав цю модель відносин, бо нею міг об’явити себе достовірним та зрозумілим людям способом. Тому, Христос вибрав подружжя як середник свого приходу у світ, як Творцем установлену ікону власної тотожності”.
Далі, єпископ відзначив, що “своєю природою християнське розуміння подружжя є несумісне з моделлю модерної «сім’ї», для якої «сучасна культура» насильно домагається толерантності і все більше відчувається диктат офіційних структур, які пропагують гендерну ідеологію. Така концепція трактування людської особи є смертоносною не тільки для ментально-культурної самосвідомості але і для самого існування людини, руйнує її світосприйняття та розуміння власної гідності. Це немає нічого спільного з подружжям, але є катастрофічно великою фальсифікацією людської істоти, створеної «чоловіком та жінкою» на образ і подобу Божу”.
“У контексті Богосинівства Дитятка Ісуса особливо важливим є аспект батьківства та материнства, як співучасників здійснення життєдайних Божих задумів. Бути співтворцями нового життя, скарбницею пам’яті та колискою для майбутнього – є істотним покликанням християнського подружжя. Заперечення будь-якої складової з властивих подружжю функцій деформує його красу та сенс. Це очевидно особливо у наш час, коли подружжя, сім’я, батьківство та материнство сприймаються і вважаються причинами багатьох проблем, розглядаються як перепони у реалізації людиною егоїстичних прагнень задоволення, комфорту, або успішного просування в кар’єрі. Життя є неоціненний Божий дар, а середовище, у якому воно зароджуються, розквітає та кріпне, навіть у подоланні різних протиріч – є найблагороднішим в усьому всесвіті. Тож, коли Небесний Отець зволив вибрати для народження Ісуса подружжя людей, то цим невідклично ствердив його як одну з найважливіших, найкрасивіших і найбільш людських цінностей”, – вів далі проповідник.
Завершуючи проповідь владика Тарас наголосив, що “Подружжя та сім’я є ідеальним простором для життєвого досвіду любові. Здатність любити, як універсальний закон буття Триєдиного Бога, закарбована актом створення до природи людини як мистецтво «жити для інших». Його сповнення усуває всі проблеми стосунків і нівелює всі зовнішні лиха та їх наслідки. Подружжя чоловіка та жінки, людська родина, як ікона Трійці, представляє для людей сьогодення найблагородніше покликання, яке важко, але можливо щасливо здійснити, якщо брати приклад та вірно наслідувати Святу родину з Назарету”.
Після закінчення Літургії владика Тарас благословив двадцять чотири ікони Христа і Богородиці, написані учасниками іконописної школи, що діє в парафії.
Прес-служба Стрийської єпархії